4 juni 2020: Maintenance webinar "AMProver"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maintenance webinar

powered by NVDO & Mainnovation

 

4 juni, 12.55-14.00 uur

AMProver

 

Een krachtige tool om het ideale onderhoudsplan te bepalen Wat houdt ons tegen?

 

Wat is het ideale onderhoudsplan? We willen enerzijds correctief onderhoud en de hierbij horende gevolgkosten zo laag mogelijk houden. Anderzijds willen we voorkomen dat we te veel preventief onderhoud gaan doen. Want ook aan preventief onderhoud hangt een prijskaartje.

 

Een doordacht preventief onderhoudsplan is hiervoor noodzakelijk. De Reliability & Maintenance Engineers zijn verantwoordelijk voor het opstellen en continu optimaliseren van het preventief onderhoudsplan. Hiervoor kunnen we technieken toepassen zoals RCM (Reliability Centered Maintenance) en FMEA (Failure Mode and Effects Analysis).

 

Met tools zoals Excel komen we al heel ver om FMEA of RCM-oefeningen te ondersteunen. Maar, hoe gaan we bibliotheken aanmaken of gebruik maken van studies uit het verleden? Hoe gaan we ervaringen van collega’s mee nemen? Hoe gaan we de inhoud en frequentie van taken optimaliseren en het effect op de totaalkost doorrekenen?

 

AMprover®4.0 is een krachtig risicoanalyse softwarepakket voor de moderne reliability en maintenance engineer. Het ondersteunt het opmaken, maar ook het optimaliseren van de onderhoudsplannen. Bij detail analyses zien we vaak dat we 30 procent van een bestaand onderhoudsplan kunnen schrappen. Daarnaast stellen we ook vast dat cruciale preventieve taken ontbreken en dat we hiervoor 15 à 20 procent nieuwe taken moeten toevoegen.

 

Wil je weten hoe AMprover een boost kan geven aan jullie preventief onderhoudsplan, schrijf je dan in voor dit webinar.

 

Tijdens het webinar willen we een antwoord geven op de volgende vragen:

  • Wat is het stappenplan van een reliability engineer?
  • Welke methoden zijn er om een onderhoudsplan op te stellen?
  • Een onderhoudsplan maken is teamwork. Hoe doen we dit?
  • Hoe kan AMprover ons hierbij ondersteunen?
  • Voor wie is deze tool geschikt en voor wie niet?
  • Wat is de relatie tussen AMprover en een EAM (Enterprise Asset Management) systeem?

Spreker: Nico Groen

Nico Groen behaalde in 1992 zijn Master Luchtvaart- en ruimtevaarttechniek aan de Technische Universiteit Delft. In 2002 startte hij zijn eigen onderneming: Traduco. Traduco was één van misschien wel het eerste adviesbureau dat inzette op Asset Management. Nico begeleidt diverse projecten en trainingprogramma’s op het gebied van Asset Management. Voor de NVDO Maintenance Academy verzorgt hij de Leergang Asset Management en de eendaagse trainingen ISO55000

 

Dit bijzondere webinar  wordt in gezamenlijkheid georganiseerd: uw gegevens worden gedeeld

 

Aanmelden kan HIER

 

Let op: Het is verstandig je deelname tijdig te registreren, omdat aanmeldingen op de dag zelf niet gegarandeerd zijn van deelname

 

 

 

 

De kameleon staat voor FOCUS+CHANGE; zich snel en wendbaar aanpassen aan nieuwe situaties. Dit is helemaal van toepassing op Maintenance & Asset Management, maar zeker ook in deze uitdagende tijden


29 juni 2020: Maintenance Webinar "VME 2.8 Theorie van Kettingen en hun smering"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Maintenance webinar

powered by NVDO & Van Meeuwen Lubrication

 

 

29 juni, 12.55-14.00 uur

Theorie van kettingen en hun smering

Kennis die je morgen in de praktijk kunt brengen

 

Een ketting die niet soepel draait, levert veel problemen op. De praktijk wijst uit dat ruim 1/3 van de gevallen te wijten is aan verkeerde smering. Het blijkt dat smering én de levensduur van een ketting negatief worden beïnvloed door o.a.:

  • Een te hoge belasting waardoor de smeerfilm wordt onderbroken
  • Een te hoge temperatuur waardoor oxidatie en afzetting optreedt
  • Een verkeerde keuze waardoor het smeermiddel onvoldoende beschermt tegen belasting
  • Het gebruik van vet in plaats van olie: Vet penetreert niet, waardoor de pen en de bus niet worden gesmeerd
  • Een te lage viscositeit, waardoor de smeerfilm te dun is en het smeermiddel niet goed hecht
  • Een te hoge viscositeit, waardoor vuil en stof wordt aangetrokken
  • Contaminatie (of ‘vervuiling’), waardoor de pen en de bus niet meer bereikbaar zijn voor het smeermiddel

Samen met Van Meeuwen Lubrication zorgen we ervoor dat maintenanance professionals zich op een praktische manier gaan en blijven ontwikkelen in actuele onderdelen van de Tribologie-wetenschap en zo meer diepgang, uitdaging en resultaat in hun werk ondervinden. Wij nodigen met klem iedereen uit, die te maken heeft met kettingen en hun smering in hun dagelijkse werkzaamheden, aan dit waardevolle vakinhoudelijke webinar deel te nemen.

 

Tijdens dit webinar over de theorie van optimale kettingsmering krijg je o.a. antwoord op de volgende vragen:

  • Welke kettingen zijn er?
  • Wat gebeurt er in de kettingschakels?
  • Wat zijn veel voorkomende constructies?
  • Moet je handmatig smeren of automatisch?
  • Hoe zit ’t met kettingwielen?
  • En met kettinggeleiders en -spanners?
  • Hoe selecteer je het juiste kettingsmeermiddel?

Spreker: Kees Oskam (Trainer/Consultant bij Van Meeuwen Lubrication)

Kees is al zijn hele leven werkzaam in de techniek en heeft in diverse praktijkfuncties zijn kennis en ervaring opgedaan. De laatste 15 jaar was dat bij Van Meeuwen waar hij sinds enkele jaren als Trainer/Consultant bij diverse bedrijven in diverse industrieën en ook in het onderwijs smeertechnische opleidingen heeft mogen verzorgen. Kees is Triboloog en in het bezit van o.a. MLT- en VSN-certificeringen. 

 

Dit unieke webinar wordt in gezamenlijkheid georganiseerd: uw gegevens worden gedeeld

 

Aanmelden kan HIER

 

Let op: Het is verstandig je deelname tijdig te registreren, omdat aanmeldingen op de dag zelf niet gegarandeerd zijn van deelname

 

 

 


September 10th and 11th: NVDO Citytrip “On Our Way to EuroMaintenance” 2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NVDO, Rotterdam Ahoy and SKF invite you for the unique NVDO Citytrip “On Our Way to EuroMaintenance” 2021

 

Join us on September 10th and 11th  on our way to EuroMaintenance 2021 SKF Sven Wingquist

 

Test Centre, Schweinfurt (Germany)

 

Program September 10th

·         Departure from NVDO office, Houten by Touringcar

·         Arrival and checkin at the B&B Hotel Schweinfurt-City

·         Dinner at Restaurant Aposto Schweinfurt, offered by Rotterdam Ahoy

 

Program September 11th

·         Breakfast and checkout at the B&B Hotel Schweinfurt-City

·         Welcome and introduction SKF Sven Wingquist Test Centre

·         Two groups: LSB production / parallel SWTC

·         Lunch

·         Two groups: WCM channel plant 3

·         Departure from the SKF Sven Wingquist Test Centre

·         Arrival at NVDO office, Houten

 

Enter HERE for more detailed information and registration.

 

The costs for this unique Citytrip to Schweinfurt will be € 595,-

 

The following is included in the price(*); bus trip to Schweinfurt, SKF company visit, networking dinner, networking lunch, night stay and breakfast at the B&B Hotel Schweinfurt-City

 

Submitting this form finalizes your registration. It is not possible to cancel your reservation