Voorraadbeheersing van Spare Parts

 

Cursus: Voorraadbeheersing van Spare Parts

Organisatie: NVDO
Datum:
  8 en 9 oktober 2021
Locatie: NVDO-Verenigingsgebouw te Houten

 

 

 

 

 

 

 

In Company mogelijk

 

 

 

ALLE TRAININGEN BIJ DE NVDO ZIJN CORONAPROOF! Zowel tijdens de lessen als de pauzes hanteren wij de actuele richtlijnen van de overheid. Deelname aan een cursus is dus veilig voor de deelnemers, docenten, medewerkers NVDO en andere bezoekers.

 

“Kapitaalgoederen hoeven niet stil te staan als gevolg van logistieke wachttijd” is het uitgangspunt van deze training. Maar hoe zorg je dat de voorraad(waarde) binnen acceptabele bandbreedtes blijft? Krijg inzicht in de perfecte balans tussen werkkapitaal, beschikbaarheid en operationele kosten. Voorraadbeheersing van spare parts is dus heel veel meer dan louter materiaal bestellen, ontvangen, op de juiste schappen leggen en vervolgens weer uitgeven.

 

De juiste voorraadbeheersing streeft naar het vermijden van onnodige voorraden op korte én lange termijn. En het tegengaan van verspillingen heeft niet alleen betrekking op direct meetbare kosten, maar ook op financiële en economische neveneffecten zoals onnodig verbruik van grondstoffen en energie en het vernietigen van in reservedelen opgesloten toegevoegde waarde.

 

Onze informatieve én praktische training geeft u inzichten en technieken om uw voorraadbeheer van spare parts naar een hoog niveau te brengen.

 

Doel

De training bevat methoden en technieken om te komen tot een optimale balans tussen de KPI’s grijpkans, voorraadwaarde en operationele kosten. We gaan in op de overeenkomsten en verschillen met voorraadbeheersing voor handels- en productievoorraden, vraagvoorspelling en het berekenen van veiligheidsvoorraden, bestelniveaus en ordergroottes, zowel voor consumables als repareerbare reservedelen.

 

Onderwerpen

Tijdens de training leert u;

  • De invloed van verschillende soorten onderhoud op de voorraad te kennen
  • De voorraadhoogtestrategie te bepalen
  • Optimale voorraadhoogtes en bestelgroottes te berekenen
  • De technieken rond repairables toe te passen
  • De efficiëntie en effectiviteit van het voorraadbeheer op basis van KPI’s op te volgen

Bestemd voor

Iedereen die zich bezighoudt met het vaststellen van de juiste bestelniveaus in de ERP of Maintenance Managementsystemen, Maintenanceprofessionals. Productiemedewerkers EN inkopers.

 

Aanmelden kan HIER

 

 

 

 


Webinar: Just-in-Time Maintenance: de heilige graal in zicht? ​

Datum: 18 mei 

Tijdstip: 15.00 - 16.00 
Locatie: Online
Thema: Just-in-Time Maintenance: de heilige graal in zicht? 

 

 

 

Service Logistici zijn de uitvoerders van de service- of onderhoudsketen. Zij moeten hiervoor alle middelen (engineers, reservedelen, gereedschappen etc) paraat hebben. Het zal duidelijk zijn dat de inrichting van die keten qua responsetijd en kosten tot aanzienlijke vereenvoudigingen kan leiden als just-in-time-maintenance kan worden gerealiseerd. Is de heilige graal in zicht? Prof. Dr. Marielle Stoelinga van de Universiteit Twente en de Radboud Universiteit leidt hieromtrent een groot onderzoeksproject PrimaVera. Welke onderzoeksvragen worden hierin geadresseerd en zijn er al tussentijdse conclusies en resultaten?    

Programma 

Voor meer informatie over dit webinar neemt u contact op met info@servicelogisticsforum.nl. Aanmelden kan hieronder.

 

 

Aanmelden als SLF deelnemer                                                                  Aanmelden als NIET SLF deelnemer